WXLV-TV

This is a good article. Click here for more information.
From Wikipedia, the free encyclopedia

WXLV-TV
A white, somewhat futuristic 45 in white with blue trim with the ABC logo to the left, and beneath, the call sign W X L V - T V. Beneath that is a listing "Winston-Salem/Greensboro/High Point".
CityWinston-Salem, North Carolina
Channels
BrandingABC 45
Programming
Affiliations
Ownership
Owner
WMYV
History
First air date
September 22, 1979
(44 years ago)
 (1979-09-22)
Former call signs
  • WGNN-TV (1979–1980)
  • WJTM-TV (1980–1984)
  • WNRW (1984–1995)
Former channel number(s)
Analog: 45 (UHF, 1979–2009)
Call sign meaning
XLV = Roman numeral 45
Technical information[2]
Licensing authority
FCC
Facility ID414
ERP990 kW
HAAT576 m (1,890 ft)
Transmitter coordinates35°52′2.6″N 79°49′25.4″W / 35.867389°N 79.823722°W / 35.867389; -79.823722
Links
Public license information
Websiteabc45.com

WXLV-TV (channel 45) is a television station licensed to Winston-Salem, North Carolina, United States, serving as the ABC affiliate for the Piedmont Triad region. It is owned by Sinclair Broadcast Group alongside Greensboro-licensed MyNetworkTV affiliate WMYV (channel 48). The two stations share studios on Myer Lee Drive (along US 421) in Winston-Salem; WXLV-TV's transmitter is located in Randleman (along I-73/US 220).

Channel 45 went on the air in 1979 as WGNN-TV, a Christian-oriented TV station. It was sold to Television Corporation Stations—later renamed TVX Broadcast Group—in 1980 and changed its call sign to WJTM-TV, becoming the Triad's first general-entertainment independent station. After a gunman killed the general sales manager in 1984, TVX renamed the station WNRW, incorporating his initials. WNRW became the market's first Fox affiliate in 1986; TVX then sold it to Act III Broadcasting in 1986 in order to acquire a station in the adjacent Raleigh market. Act III combined the station's schedule and programming with Greensboro independent WGGT in 1991, creating a simulcast.

In 1995, as a result of regional ABC affiliate WGHP switching to Fox, channel 45 became an ABC affiliate under new WXLV call letters and began broadcasting local news programming. It also picked up a secondary affiliation with UPN, which became channel 48's primary programming when the simulcast was split the next year. Sinclair acquired WXLV in 1998. The station's local newscasts failed to make headway against the established stations in the Triad. Sinclair shuttered the local news department in January 2002. Since then, Sinclair has implemented smaller-scale news programs for the station, first as part of the News Central service, then with cable news channel News 14 Carolina (later Spectrum News North Carolina) and since 2021 with local reporters and anchors at a Sinclair station in Texas.

As an independent station and Fox affiliate[edit]

WGNN-TV and WJTM-TV: Establishment[edit]

In February 1976, Good News TV Network filed with the Federal Communications Commission (FCC) for a construction permit to build a new commercial TV station in Winston-Salem, which the commission granted in August 1977.[3] Good News TV had been formed after the local Calvary Baptist Church voted to set aside $139,000 (equivalent to $715,000 in 2022[4]) for the construction of the proposed outlet; one of the directors was Stuart Epperson, the founder of Salem Communications.[5] The station was originally proposed to operate on a non-commercial basis with Christian religious programs and some secular classic films, though it eventually decided to accept some commercial advertising. Delays in equipment delivery and installation pushed the station's start from 1978 back into 1979;[6][7] the station also had to settle a payment dispute with an equipment installer.[8] From a transmitter on the Wachovia Building in Winston-Salem and studios on its top floor,[9][7] program testing for WGNN-TV began on September 22, 1979.[10][11][12]

Shortly before going on air, Good News TV Network had sold the construction permit for the station to a subsidiary of Piece Goods Stores, a chain of fabric stores in Winston-Salem.[13] Piece Goods had stepped in when Good News TV Network ran out of cash to put the station on the air. The proprietors of Piece Goods, twin brothers Dudley and John Simms, also appeared on air giving editorials that were strongly conservative in character.[14] The station's programming turned out to be more middle-of-the-road than the religion-heavy, family-friendly lineup once advertised, including films with sexual mentions and violence, as the Simms brothers sought to make channel 45 profitable.[15] However, the station never attracted more than one percent of the audience.[16]

In 1980, Piece Goods sold 85 percent of WGNN-TV and operational control to the Television Corporation of North Carolina, a company controlled by investors from the Hampton Roads area of Virginia. After WTVZ in Norfolk, it was the second station to be owned by Television Corporation Stations (abbreviated TVX and later changed to TVX Broadcast Group). The Simms brothers disappeared from the airwaves, while TVX announced it would seek better programming and build a more powerful transmitter facility on Sauratown Mountain.[16] The call letters were changed to WJTM-TV[a] on October 20, 1980,[3] as TVX sought to bring to Winston-Salem the programming style that had made WTVZ immediately competitive in Norfolk.[18] Immediately, and even before the transmitter move to Sauratown in April 1981, ratings ticked up slightly; at the same time, the studios moved to their present site.[19][20] Even as TVX took over, Piece Goods found itself facing lawsuits for debts the station had owed to a bank prior to the sale.[21]

1984 hostage situation and call sign change to WNRW[edit]

On June 5, 1984, 32-year-old Ronnell Leverne Jackson drove to the studios of WJTM-TV in Winston-Salem. He fatally shot 48-year-old William Norbert Rismiller, the station's general sales manager, then kidnapped a secretary and took her to his great-aunt's house, where he lived. Having previously made an unsuccessful demand of the station, the hostage-taker agreed to surrender if Winston-Salem station WXII-TV apologized to him. Jackson believed that the two stations and the Christian television program The 700 Club, which they aired, were spying on him through his TV set. WXII broadcast a fake apology to his house in cooperation with a local cable system, and he released the hostage that afternoon after more than six hours.[22] Two days after the murder, TVX applied to change WJTM-TV's call sign to WNRW (William Norbert Rismiller, Winston-Salem), which became effective on June 25 and was accompanied by memorial advertising in such publications as Broadcasting.[23] It also increased security at the station.[17]

Act III ownership and Fox affiliation[edit]

TVX announced in August 1985 that it would acquire WLFL, an independent station in Raleigh, and that it expected to have to sell the smaller-market WNRW to complete the purchase, as the two stations had overlapping signals; FCC rules of the time generally prohibited ownership of stations that shared a portion of their coverage areas.[24] The FCC approved the WLFL transaction in February 1986 and gave TVX 12 months to divest itself of WNRW.[25] In November, TVX filed with the FCC to sell the station for $11 million (equivalent to $29 million in 2022[4]) to a new broadcasting group, Act III Broadcasting, owned by television producer Norman Lear.[26] During 1986, WNRW also became the market's first Fox affiliate when the network launched on October 9, 1986.[27]

As an independent station in the Triad, WNRW was not alone. In 1981, WGGT had reactivated channel 48 from Greensboro. However, beginning at the end of 1986, that station began to fight through a years-long bankruptcy proceeding, burdened by expensive purchases of syndicated programming.[28] It did not emerge from bankruptcy until July 1991; two months later, in September, WNRW and WGGT signed an agreement to simulcast almost all of the broadcast day, a combination billed as a "super station".[29] WNRW–WGGT also became a secondary affiliate of UPN in January 1995.[30]

WXLV-TV: ABC affiliate[edit]

Switch to ABC and news launch[edit]

On May 23, 1994, as part of a deal between Fox and New World Communications, it was announced that High Point-based ABC affiliate WGHP (channel 8) would change from ABC to Fox. The deal left WNRW–WGGT as a Fox affiliate with an uncertain future once the network moved and ABC without an affiliate in the Triad. In the meantime, during the first season of the NFL on Fox, the station took the step of allowing fans to vote by telephone on which NFC football game it would telecast each week. This was particularly unusual because Fox assigned games to stations; when the Greensboro News & Record interviewed the director of media relations for Fox Sports, he reacted, "They're doing what?"[31]

The timing of the affiliation switch in the Triad market was mostly driven by the station ownership juggling that New World had to conduct with WGHP. With 15 stations under option, New World was three stations over the 12-station limit then in force.[32] In February 1995, WGHP finally gave ABC its six months' notice of its plan to disaffiliate from the network, with WNRW–WGGT immediately earmarked as the new ABC affiliate in the market.[33]

The arrival of ABC to channels 45 and 48 came with plans to start a local newsroom. In May 1995, the station hired its first news director,[34] and a total of 33 people—mostly from out of the market, with the notable exception of sportscaster Johnny Phelps—were hired to produce and present the station's newscasts.[35] As channel 45 staffed up its newsroom, the station was sold. In June, Act III Broadcasting merged with ABRY Broadcast Partners;[36] the firm named Dan Sullivan, president of the TV division of Clear Channel Communications, to run Sullivan Broadcasting, a joint venture with ABRY to manage the former Act III portfolio.[37]

Eleven years after the murder of William Rismiller, the station also sought to change its call letters in order to establish a new identity for the station as an ABC affiliate.[38] After discussions with Rismiller's widow, the station announced it would change its call sign to WXLV-TV on September 3, 1995, the date it would become an ABC affiliate; simultaneously, plans were announced to establish a scholarship in his name and dedicate the newsroom in his memory. To obtain permission to share the WXLV call sign from its existing user, the FM radio station at Lehigh Carbon Community College in Pennsylvania, it donated a used audio board.[39]

Founding news director Chris Huston promised a focus on regional coverage and issues, hoping to leave aside a perceived focus on Winston-Salem, Greensboro, or High Point.[40] However, despite ABC's strong national standing, viewers did not flock to WXLV's new 6 a.m., 6 p.m., and 11 p.m. local newscasts. Where WFMY and WXII drew 28 and 25 percent of the news audience at 11, WXLV attracted just 5 percent.[41] An 11:30 a.m. newscast was tested but failed to draw ratings and was canceled after 13 weeks.[42]

After five years, the simulcast of channels 45 and 48 was unwound on September 1, 1996, when channel 48 regained separate programming as full-time UPN affiliate WUPN.[43]

Sinclair acquisition; news department closure[edit]

In 1998, Sinclair Broadcast Group bought Sullivan Broadcasting; it also assumed Sullivan's local marketing agreement to program WUPN on behalf of its owner, Mission Broadcasting.[44][45] Sinclair initially invested in the WXLV news operation. To save money, WXLV had discontinued its morning newscast in March 1997. After the sale to Sinclair, the company restored the morning news and bought new equipment for the station.[46] New lead-in The Jerry Springer Show beat the other three stations' 5 p.m. newscasts and also helped the station lift its 6 p.m. news ratings slightly.[47]

However, as the station continued to make little progress at challenging the existing stations in the ratings, Sinclair cut back in the newsroom. In November 2000, the station discontinued its morning and weekend newscasts and laid off 10 full-time employees in hopes of focusing attention on its 6 and 11 p.m. broadcasts.[48][49] A new news set and two new vehicles were acquired during the course of 2001, and WXLV-TV also hoped to move from Pilot Mountain to a site in Greensboro in hopes of adding 25,000 additional viewers. It needed the viewers: the station's 6 p.m. newscast was being outrated by reruns of The Drew Carey Show on WTWB-TV. It was not to be. On January 2, 2002, the station announced that it would air its last newscast on January 11, laying off another 35 employees. General manager Will Davis noted that the news department had not turned a profit in 2001 due to a soft economy and its low ratings.[50][51]

News Central[edit]

While a full-scale news department was scrapped, a new corporate initiative at Sinclair put the restoration of news programming to its Triad stations on the table before 2002 had concluded.[52] The company launched News Central, a hybrid national-local news service designed to service Sinclair's stations that were not producing news. In July 2003, WUPN debuted its News Central newscast; as with others of its type, the newscasts combined local news coverage read by anchors in Winston-Salem with national news and weather from Sinclair's corporate headquarters in Hunt Valley, Maryland. In January 2004, a second News Central newscast debuted, this time an 11 p.m. broadcast for WXLV.[53] The newscasts aired until August 10, 2005, when the newsroom was shut down and 22 people lost their jobs. At 10 p.m., the WUPN newscast attracted two percent of the audience compared with 15 percent viewing WGHP; the 11 p.m. newscast also attracted two percent of the audience, while 19 percent watched WXII and 16 percent watched WFMY.[54][55]

News 14 Carolina/Time Warner Cable News on ABC 45[edit]

In February 2011, Sinclair resolved a retransmission consent dispute with Time Warner Cable (TWC) covering 28 stations in 17 markets, including WXLV-TV and WMYV; the group's carriage contract had lapsed, though no stations were temporarily removed. As part of the multiyear agreement, News 14 Carolina, Time Warner Cable's local news channel, would begin producing 6:30 a.m. and 6 and 11 p.m. local newscasts for WXLV-TV beginning in 2012.[56][57][58] The goal for the News 14 broadcasts, which were produced in Raleigh with Triad-area reporters and weather and sports from Charlotte, was to provide news programming for channel 45 while advertising the cable news service to non-Time Warner subscribers.[59] News 14 Carolina was renamed Time Warner Cable News North Carolina in 2013[60] and Spectrum News North Carolina in 2016.[61]

During this time, the future ownership of WXLV came into question. On May 8, 2017, Sinclair entered into an agreement to acquire WGHP owner Tribune Media.[62] It intended to keep WGHP and WMYV, selling WXLV-TV and eight other stations to Standard Media Group.[63] The transaction was designated in July 2018 for hearing by an FCC administrative law judge, and Tribune moved to terminate the deal the next month.[64]

Return of in-house newscasts[edit]

In anticipation of taking news production in house, the Spectrum News newscast ceased airing in 2019. Sinclair announced the return of local news to WXLV to air weeknights at 6 and 11 p.m. in January 2021.[65] The newscasts are produced out of San Antonio sister station KABB and featured KABB anchor Camilla Rambaldi until her departure from Sinclair in January 2024.[66][67]

Technical information[edit]

Subchannels[edit]

The station's signal is multiplexed:

Subchannels of WXLV-TV[1]
Channel Res. Aspect Short name Programming
45.1 720p 16:9 WXLV HD ABC
45.2 480i TBD TBD
45.3 CHARGE Charge!
45.4 TheNest The Nest
48.1 720p 16:9 WMYV MyNetworkTV (WMYV)
  Broadcast on behalf of another station

WXLV-TV and WMYV were the first stations in the market to convert to digital-only broadcast transmissions, shutting down on February 17, 2009.[68] The station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 29, using virtual channel 45.[69]

Notes[edit]

  1. ^ For John Trinder and Tim McDonald, the executive vice president and president of TVX.[17] After WJTM-TV became WNRW, TVX built KJTM-TV in Pine Bluff, Arkansas, in 1986.

References[edit]

  1. ^ a b "Digital TV Market Listing for WXLV". RabbitEars. Archived from the original on March 4, 2016. Retrieved January 12, 2016.
  2. ^ "Facility Technical Data for WXLV-TV". Licensing and Management System. Federal Communications Commission.
  3. ^ a b "FCC History Cards for WXLV-TV". Federal Communications Commission.
  4. ^ a b 1634–1699: McCusker, J. J. (1997). How Much Is That in Real Money? A Historical Price Index for Use as a Deflator of Money Values in the Economy of the United States: Addenda et Corrigenda (PDF). American Antiquarian Society. 1700–1799: McCusker, J. J. (1992). How Much Is That in Real Money? A Historical Price Index for Use as a Deflator of Money Values in the Economy of the United States (PDF). American Antiquarian Society. 1800–present: Federal Reserve Bank of Minneapolis. "Consumer Price Index (estimate) 1800–". Retrieved May 28, 2023.
  5. ^ Carr, Howard (May 28, 1976). "Religious TV Station Formed". Winston-Salem Journal. p. 24. Archived from the original on April 7, 2023. Retrieved April 7, 2023 – via Newspapers.com.
  6. ^ Kenion, Jerry (January 11, 1979). "Another Station Slated". Greensboro Daily News. p. D13. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  7. ^ a b Kenion, Jerry (May 30, 1979). "Station Hopes For June". Greensboro Daily News. p. A12. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  8. ^ Poindexter, Jesse (August 25, 1979). "Contract Dispute Settled". Winston-Salem Journal. p. 13. Archived from the original on April 12, 2023. Retrieved April 12, 2023 – via Newspapers.com.
  9. ^ "Plans Many Religious TV Shows: Station May Be Operating Soon". Winston-Salem Journal. May 29, 1979. pp. 1, 2. Retrieved April 12, 2023 – via Newspapers.com.
  10. ^ "Religious Station Begins Operation". Winston-Salem Journal. September 25, 1979. p. 3. Archived from the original on April 12, 2023. Retrieved April 12, 2023 – via Newspapers.com.
  11. ^ Kenion, Jerry (October 1, 1979). "New Station Testing". Greensboro Daily News. p. A12. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  12. ^ "WJTM-TV" (PDF). Television Factbook. 1984. p. 666. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  13. ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting. July 30, 1979. p. 56. ProQuest 1014688678. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  14. ^ Jenkins, Jim (September 7, 1980). "TV Station Reflects Brothers' Philosophy". Greensboro Daily News. pp. F-1, F-5. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  15. ^ Byrd, John (February 13, 1980). "'Good News' TV Is Now Boldly Out to Make a Profit". Winston-Salem Journal. p. 27. Retrieved April 12, 2023 – via Newspapers.com.
  16. ^ a b Kenion, Jerry (September 4, 1980). "Channel 45 To Seek More Viewers Under New Owners". Greensboro Daily News. pp. D-1, D-4. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  17. ^ a b Gilberto, Julie (June 7, 1984). "Faced with dangerous gunman, station workers acted heroically; Call letters would be memorial". Greensboro News & Record. p. C3. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  18. ^ Kenion, Jerry (October 27, 1980). "Ch. 45 Changes Format". Greensboro Daily News. p. A12. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  19. ^ Kenion, Jerry (January 11, 1981). "Big Men At Little TV Station: Two Mavericks Out To Save Channel 45". Greensboro Daily News. p. G1. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  20. ^ "WJTM in new station, using higher-watt antenna". Greensboro Record. April 24, 1981. p. D2. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  21. ^ "Bank Sues TV Companies". Greensboro Daily News. May 23, 1981. p. A8. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  22. ^ Williams, Ed (June 6, 1984). "Gunman captive, hostage free after TV station 'apologizes'". Greensboro News & Record. pp. A1, A7. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  23. ^ "On June 25, 1984 WJTM-TV became WNRW-TV" (PDF). Broadcasting. July 16, 1984. p. 2. ProQuest 1014712318. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  24. ^ Byrd, John (August 14, 1985). "WLFL-TV to be sold, moved to Raleigh". The News and Observer. pp. 1C, 2C. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023 – via Newspapers.com.
  25. ^ "In Brief" (PDF). Broadcasting. February 24, 1986. p. 96. ProQuest 1016911897. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  26. ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting. November 17, 1986. p. 99. ProQuest 1285776049. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  27. ^ "Fox network begins to take shape" (PDF). Broadcasting. August 4, 1986. pp. 44–45. ProQuest 963254490. Archived (PDF) from the original on January 27, 2022. Retrieved March 11, 2023.
  28. ^ Johnson, Bradley (April 6, 1987). "Turned on to Channel 48: General manager Gene Bohi is, but can he turn viewers on?". Greensboro News & Record. pp. Triad Business Weekly 10–11. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 22, 2023.
  29. ^ Stoneman, Donnell; Nash, Betty Joyce (September 26, 1991). "TV stations 45 and 48 agree to share programs to make 'super station'". Greensboro News & Record.
  30. ^ Pressley, Leigh (January 19, 1995). "Lineups change with new networks". Greensboro News & Record. p. D1.
  31. ^ Keech, Larry (August 4, 1994). "NFL games on Fox 45: You get to make the call". Greensboro News & Record. p. C1.
  32. ^ Folk, Mark (October 13, 1994). "TV station will still go to Fox—later". Greensboro News & Record. p. B5.
  33. ^ Folk, Mark (February 22, 1995). "Channel 8 plans Fox kickoff for fall". Greensboro News & Record. p. B5.
  34. ^ "Canadians to investigate taxation of some tobacco". Greensboro News & Record. May 13, 1995. p. B6.
  35. ^ Pressley, Leigh (August 3, 1995). "Fox affiliate assembles news team". Greensboro News & Record. p. B2.
  36. ^ "Norman Lear's Company Selling 8 TV Stations". The New York Times. June 22, 1995. Retrieved February 17, 2011.
  37. ^ Flint, Joe (October 2, 1995). "ABRY choice is clear; Sullivan to top Act III". Variety. Archived from the original on January 10, 2023. Retrieved December 9, 2021.
  38. ^ Pressley, Leigh (July 20, 1995). "Station may change its call letters". Greensboro News & Record. p. D3.
  39. ^ Pressley, Leigh (August 24, 1995). "WNRW changes station call letters". Greensboro News & Record. p. B2.
  40. ^ Thompson, Jim (September 4, 1995). "New ABC station makes news debut". News & Record. p. B1.
  41. ^ Pressley, Leigh (December 16, 1995). "Newscast off to slow start in ratings". Greensboro News & Record. p. B1.
  42. ^ Patterson, Donald W. (January 30, 1997). "Changes under way at WXLV". p. City Life 4.
  43. ^ Rowe, Jeri (August 21, 1996). "Trekkie fans' show gets hazy reception". News & Record. p. B1.
  44. ^ Morgan, Richard (February 25, 1998). "Sinclair closes Sullivan buyout". Variety. Archived from the original on December 9, 2021. Retrieved December 9, 2021.
  45. ^ Krouse, Peter (February 25, 1998). "Triad ABC affiliate to get new owner". Greensboro News & Record. p. B5.
  46. ^ Rowe, Jeri (September 10, 1998). "WXLV resurrects morning newscast". Greensboro News & Record. p. City Life 17.
  47. ^ "At 5 p.m., many tuning in Jerry Springer". Greensboro News & Record. April 15, 1999. p. City Life 7.
  48. ^ Rowe, Jeri (November 16, 2000). "WXLV lays off 10 employees, axes two newscasts: The Triad's ABC affiliate gets smaller to attract a bigger news audience". Greensboro News & Record. p. B1.
  49. ^ Clodfelter, Tim (November 18, 2000). "WXLV ends some news shows, lays off 10 people". Winston-Salem Journal. p. B3.
  50. ^ Kritzer, Jamie (January 3, 2002). "WXLV to pull plug on newscast: The ABC affiliate has consistently had the smallest audience among the area's four network affiliates during the past six years". Greensboro News & Record. pp. A1, A6. Archived from the original on July 25, 2023. Retrieved July 24, 2023.
  51. ^ Biesecker, Michael (January 3, 2002). "ABC 45 will end its news shows: Official says station was unable to make broadcasts profitable". Winston-Salem Journal. pp. B1, B6. Archived from the original on July 25, 2023. Retrieved July 24, 2023.
  52. ^ Kritzer, Jamie (October 31, 2002). "Evening news may return to WXLV". Greensboro News & Record. p. City Life 10.
  53. ^ Kritzer, Jamie (November 22, 2003). "WXLV plans to launch newscast, share anchors: Triad viewers will have another choice for news by January: Channel 45". Greensboro News & Record. p. B3.
  54. ^ "Sinclair shuts down its Triad TV news broadcast". Triad Business Journal. July 29, 2005. Archived from the original on August 16, 2016. Retrieved January 12, 2016.
  55. ^ Clodfelter, Tim (July 29, 2005). "WXLV and WUPN will end newscasts: News programs lagged far behind in ratings - 22 people to lose jobs". Winston-Salem Journal. p. B2. Archived from the original on November 18, 2023. Retrieved November 18, 2023 – via Newspapers.com.
  56. ^ "Sinclair, Time Warner Reach Retrans Deal". TVNewsCheck. Archived from the original on March 22, 2023. Retrieved March 10, 2011.
  57. ^ "WXLV to resume newscasts as TWC, Sinclair reach deal". News & Record. February 2, 2011. Archived from the original on February 5, 2011. Retrieved February 3, 2011.
  58. ^ Covington, Owen (July 29, 2011). "New [sic] 14 Carolina adding staff for new newscasts". Triad Business Journal. Archived from the original on July 31, 2012. Retrieved December 30, 2011.
  59. ^ Marszalek, Diana (February 21, 2012). "WXLV, TWC Share And Share (News) Alike". TVNewsCheck. Archived from the original on July 4, 2022. Retrieved March 22, 2023.
  60. ^ Malone, Michael (April 21, 2013). "Cable Op Puts 'Time' Into Local News Nets". Broadcasting & Cable. Archived from the original on May 24, 2022. Retrieved March 22, 2023.
  61. ^ Rulison, Larry (September 20, 2016). "Time Warner Cable News is now Spectrum News". The Times-Union. Albany, New York. Archived from the original on January 9, 2018. Retrieved March 22, 2023.
  62. ^ Littleton, Cynthia (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Archived from the original on June 5, 2017. Retrieved June 6, 2017.
  63. ^ Jessell, Harry A. (April 24, 2018). "Sinclair Spins Off 23 TVs To Grease Trib Deal". TVNewsCheck. Archived from the original on April 25, 2018. Retrieved April 25, 2018.
  64. ^ Flint, Joe (August 9, 2018). "Tribune Terminates $3.9 Billion Sinclair Merger, Sues Broadcast Rival". The Wall Street Journal. News Corp. Archived from the original on April 5, 2019. Retrieved August 9, 2018.
  65. ^ "ABC-45 resumes its nightly newscasts". Greensboro News & Record. January 20, 2021. p. 1B.
  66. ^ Avila-Garcia, Candice (December 30, 2023). "Fox San Antonio anchor Camilla Rambaldi announces departure". MySA. Retrieved January 13, 2024.
  67. ^ Malone, Michael (January 3, 2024). "KABB San Antonio Anchor Camilla Rambaldi To Step Down". Broadcasting & Cable. Retrieved January 13, 2024.
  68. ^ Nivens, David (February 19, 2009). "Stations report smooth switch to digital". High Point Enterprise. p. 3B.
  69. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and Second Rounds" (PDF). Federal Communications Commission. May 23, 2006. Archived from the original (PDF) on August 29, 2013. Retrieved August 29, 2021.

External links[edit]